Entrevista Pragma a Capital Radio

entrevista capitalradio

Índex

El programa After Work

El passat 31 d'octubre vam tenir la sort de participar al Programa After Work de Eduardo Castillo.

Es tracta d'un programa diari dedicat a pimes, professionals, autònoms i emprenedors de CapitalRàdio.

El nostre Màrqueting Manager i membre de la Junta Directiva de Pragma, Guillem Quintanilla explica a l'entrevista metes, objectius i propòsit de l'empresa: humanitzar la tecnologia perquè els professionals del sector immobiliari puguin resoldre les tasques del dia dia de forma àgil i senzilla.

Et deixem aquí la entrevista completa per si vols llegir-la.

Si prefereixes escoltar-la, aquest és el link a l'enregistrament (minut 50): https://www.capitalradio.es/audio/20231031_AFTERWORK/119615865

pragma_capital_radio

Solucions a mida per als problemes de les Comunitats de Veïns

Eduard: Bé, enregistrem permanentment als nostres programes el procés de digitalització afecta, doncs, molts sectors, moltes activitats, moltes persones i avui ens fixarem precisament en els reptes que l'agenda Espanya Digital 2026 té al davant a sectors com el immobiliari. A més, és un sector que jo crec que us cridarà molt l'atenció i és el de la vostra Comunitat de veïns.

En allò que han preparat des Pragma, Guillermo Quintanilla és Director de Màrqueting i és membre de la Junta Directiva de Pragma que ajuda a comunitats de veïns a amb allò digital tenir una mica més clars els comptes. Qui té clars els comptes de la vostra comunitat?

Guillem, què tal? Molt bona tarda, com estàs?

Guillem: Hola, bona tarda i moltes gràcies per rebre'm.

Eduard: Escolta, jo crec que el que no han aconseguit segles i segles de relacions veïnals ho aconseguirà per fi la tecnologia.

Anem a fi ordenar els comptes de la nostra Comunitat de veïns o què?

Guillem: Per fi ho farem, treballem, per exemple, des de Pragma molt àrduament en aquest sentit per generar entorns transparents, entorns que aprofiten la tecnologia per tenir la informació en temps real, interfícies molt senzilles que són fàcils dusar per qualsevol tipus de persona.

I que al final ens deixaran tenir, per exemple, les comptes a la vista. Tot ordenat, així com altres moltíssimes coses.

El gran repte de Pragma: un programari a mida 

Eduard: Escolta, perquè Guillem, què és el que heu identificat com un dels grans reptes? Doncs en diferents àrees, compte de l'economia del sector immobiliari, que és aquest de les comunitats de veïns, perquè entenc que sempre que hem parlat que hi ha una tecnologia que aporta solucions és perquè vosaltres vau veure un dèficit que es pot suplir aquí que és la relació entre els veïns, entre el que paguen a les seves comunitats i ull, i entre els administradors, perquè sempre, normalment les comunitats.

Ocorren a administradors externs, llavors on vau veure l'oportunitat vosaltres, Guillem?

Guillem: Totalment. Al final a Pragma hem entès que la figura de l'administrador és una figura molt dura perquè ha de dur a terme moltíssimes accions.

Les comunitats de veïns, nosaltres mateixos als nostres habitatges tenim moltíssimes necessitats, en molts casos de urgència i al final hi ha persones darrere, com la figura del administrador de les comunitats que n'ha de donar una resposta.

Però no sols una resposta àgil, sinó una resposta de qualitat, una resposta transparent. Aleshores Pragma ha estat moltíssims anys desenvolupant programari a mida daquestes necessitats.

Resoldre els dolors que pateixen les comunitats

És una mica la solució als dolors que pateix l'administrador dia a dia, que també són els dolors que pateixen a la Comunitat.

Com a tal tenim l'exemple d'alguna cosa que els encanta escoltar tant les comunitats com els administradors: les famoses juntes de veïns.

Nosaltres oferim eines perquè aquestes es duguin a terme de forma on ja no s'han d'ajuntar al típic replà de l'ascensor, i….

Eduardo Castillo: ¡I sense cadires!

Guillem: I sense cadires! I poden realitzar votacions a través d'una aplicació mòbil amb ordres del dia. Aprovar pressupostos, aprovar nous càrrecs de la Presidència, etcètera.

Al final on anem és a identificar les necessitats més grans. Aquests majors dolors que pateixen cada dia per fer un programari pràcticament a mida d'això, i això arriba a nivells de l'habitatge com a tal.

Ara mateix estem intentant avançar en serveis com poden ser la gestió de les incidències, cridant incidències a les petites, els petits problemes que sorgeixen a les comunitats com reparació d'ascensors i donant més servei perquè – a través de la tecnologia – es pugui gestionar tot de forma remota per interfícies mòbils, tenir un tot en un, diguem-ne.

Perquè l'administrador es desfogue una mica de tota aquesta gestió tan pesada i la Comunitat, el President i els propietaris dels habitatges tinguin informació de tot el que està passant a temps real. Això creiem que és molt important.

Tecnologia per a tot tipus de públic

Eduard: Escolta, Guillem, però què passa en aquestes comunitats on ell de la cambra és un tecnòleg avançat, però ell del cinquè és una persona que potser no està en dutxa amb la tecnologia. Ell del Sisè, bé, i ell del setè mai no està i el del vuitè…

Es maneja regular amb les tecnologies? Com podem fer servir l'aplicació amb diferents habilitats?

Guillem: Correcte. Dins d'aquesta situació que m'expliques, et pots imaginar què pot ser per a un administrador posar d'acord totes aquestes persones i fer-se simplement amb el contacte de tots?

Cada dia ens adonem que les comunitats, realment els propietaris ni arriben a saber en alguns casos on han d'anar i viceversa.

Marc Espanya Digital 2026: digitalització i sostenibilitat

Nosaltres treballem per fer-ne una comunicació transversal, de manera que cada nivell de tecnologia, diguem de cada persona, en pugui gaudir avantatges i es pugui adaptar com tornant una mica al cas de la votació en línia, per exemple, simplement l'administrador és qui promou aquesta aplicació a la seva comunitat perquè fàcilment lúnic que hagin de fer és obrir una aplicació al mòbil i esperar que els surti una votació tan senzilla. Almenys a Espanya estem avançant moltíssim a digitalització a tots els nivells, els nivells demogràfics em refereixo.

Aleshores encara hi ha un llarg camí, però creiem que aquestes eines estan ajudant moltíssim a estalviar temps, a millorar moltíssim la transparència i després a avançar també a sostenibilitat, que és també un dels punts del Marc Espanya Digital 2026, que és l'eliminació de formats de paper, tenir tot electrònic, tenir tot conciliat com els temes bancaris, que tot es gestioneu automàticament. Per evitar les enormes càrregues de treball que hi ha.

Eduardo: Bé, doncs, jo crec que és una oportunitat no només per fer molt més eficaç el control de la gestió de les comunitats de veïns, sinó també per millorar precisament la convivència, perquè si hi ha un espai on les comunitats se solen posar una mica tenses és precisament quan han de gestionar les zones comunes.

Pragma proposa, a través de la tecnologia, que tot això millori ia més entre ull d'un marc d'actuació que és el de l'agenda Espanya Digital 2026. Guillermo Quintanilla és Responsable de Màrqueting i membre de la Junta Directiva de Pragma.

Gràcies Guillem. Molta sort.

Guillem: Gràcies!